Search This Blog

Friday 4 May 2012

Profile GNers (Ahmad Shah Ziri)

Saya kira ramai sudah mengenali Shah Ziri .Beliau pernah bersama Nrocinu,Cromok ,Humilation dan banyak lagi. Beliau bukan sahaja hebat diatas pentas malahan merupakan antara personaliti terbaik pernah saya kenali. Ikuti rintitan beliau dalam dunia guitar ini.

1) Berapa umur Shah masa mula2 belajar guitar?
    Minat bermula pada usia 8tahun... Pandai memetik gitar pada usia 12 tahun.. (hebat)
    Lagu pertama yg di pelajari ialah lagu pontianak..  (pontianak?)
    Haah... Byk lagu2 60an.. Xkan xtau kot lagu pontianak? Allahyarham Ahmad Daud nyanyi lagu tu..
    (ooooh ye, lupa pulak)



2) Apa guitar pertama? masih ada lagi kah guitar tersebut?
     Gitar pertama ialah gitar kapok.. *dah jahanam da.. Gitar elektrik yg pertama adalah brand Vantage..
     Pun dah jahanam jugak...huhuhu




    

   
3) Siapakah influence serta style permainan shah?
    Influence permainan sy lebih kepada diri sy sendiri.. Sy meminati ramai gitaris tersohor dunia.. Spt
    Yngwie  Malmsteen.. Paul gilbert.. John petrucci.. Vinnie moore.. Greg howe.. Ramai lagi lah! gitaris
      tempatan saya suke semuanye.. Semua ada trade mark masing2.

 4) Rig peribadi anda.
     Saya baru aje jual efek gitar sy.. Jadi saya tiada efek lah buat masa ni.. (laaa kenapa jual?)

5) Tips yang boleh dikongsi dengan Gners.
      Hehe.. Tips? Majulah sukan utk negara!


Ye , beliau memang suka bergurau. Mari kita doakan beliau berbahagia sebab dengar cerita tak lama lagi akan melangsungkan perkahwinan. Semoga berbahgia ke anak cucu!

No comments:

Post a Comment