Search This Blog

Tuesday 1 October 2013

Review TC Eletronic Nova Sys. (by Riff Guy)



Produk    : TC ELECTRONIC NOVA SYSTEM
Beli Dari : Lowyatt.net
Harga     : RM1300 (2nd hand..baru dalam rm2.3-rm2.5k)
Ciri-ciri : Multieffect with analog drive
Prestasi : Mula terpikat dengan brand TC ELECTRONIC setelah mencuba TC FLASHBACK. Seperti yang dijangka, NOVA SYSTEM mempunyai delay, reverb dan modulation fx yang mampu mebuatkan kita tenggelam di alam khayalan dan kelas yang tersendiri. Saya gunakan NOVA SYSTEM untuk di”loop”kan dengan BOSS GT100..semua bahagian drive saya akan guna amp sim GT100 dan mod fx saya akan guna NOVA SYSTEM.Hasilnya adalah sangat mengkagumkan. Anda boleh cuba dengan loopkan NOVA system dengan mana2 effect yang anda guna. One of the best modulation fx yg pernah saya guna. But for the drive, tidak seperti yang dikhabarkan di mana even drive untuk NOVA adalah analog, but it’s too limited. Penggunaan gainnya adalah sangat minima.
Pro : Seperti dinyatakan di atas.
Kon : Drive gain yang sangat lemah dan terhad. Pertukaran bank yang sangat menyukarkan. Kena hold switch 2 saat baru bertukar bank.
Bintang : 4.5/5 (kepada penggemar modulation fx.Try this!

2 comments:

  1. Kon : Drive gain yang sangat lemah dan terhad. Pertukaran bank yang sangat menyukarkan. Kena hold switch 2 saat baru bertukar bank.<--- tak best lah camni

    ReplyDelete
  2. nice review :)

    ReplyDelete